Servicedesk

De servicedesk helpt jou bij specifieke vragen over het gebruik van de KiK-tool. Je kunt jouw vraag stellen via servicedesk@kik-tool.nl of bellen naar 085-782 29 68 van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 – 17:00 uur.

Menu

Maak kennis met nieuwe KiK-kwaliteitsborger The Borging Company B.V.

Terug naar Nieuws
13-12-2023

In deze rubriek laten wij u kennismaken met de nieuwste loot aan de KiK-boom. Deze keer kwaliteitsborger The Borging Company B.V. Een intensieve voorbereiding ging vooraf aan de toelating. Des te meer reden om stil te staan bij dit heuglijke moment.

De KiK-kwaliteitsborger kan vanaf de toelating projecten Wkb (Wet kwaliteitsborging voor het bouwen) starten. KiK en KiK-kwaliteitsborgers samen klaar voor de Wkb!

Enkele vragen aan de nieuw toegelaten KiK-kwaliteitsborger

Aan het woord is Maurits de Groot algemeen directeur bij The Borging Company B.V.

Wat zijn in het kort de kernactiviteiten van The Borging Company B.V.?
“Wij helpen onze klanten van het begin tot het einde de beoogde kwaliteit van hun projecten te bewaken. Als onafhankelijke partij zetten wij in op maatwerk, kwaliteit en samenwerken. Zo kunnen wij het gehele kwaliteitsborgingsproces begeleiden of overige diensten leveren zoals begeleiding bij het interne kwaliteitssysteem van de aannemer. Onze kwaliteitsborgers hebben een hoge mate van technische kennis en kwaliteit.”

Hoe verliep de aanloop naar de toelating en wat moesten jullie daarvoor doen?
“Het was ons meteen duidelijk dat het toepassen van KiK en het implementeren van het instrument in de organisatie, niet stopt bij het schrijven van een handboek. Het verder ontwikkelen van de protocollen en achterliggende processen is iets waar we wekelijks mee bezig zijn. Op die manier weten wij zeker dat we het beste uit onszelf en de projecten halen.”

Overhandiging gevelbord
Uitreiking gevelbord KiK aan The Borging Company

Waarom kozen jullie voor KiK als kwaliteitsborgingsinstrument?
“Met KiK hebben wij de vrijheid om kwaliteitsborging uit te voeren op een manier die het beste past bij onze klant en het type bouwproject. Dit vraagt soms wel meer expertise en voorbereiding van ons ten opzichte van andere instrumenten, maar daar lopen wij niet voor weg.”

Nu jullie zijn toegelaten als KiK-kwaliteitsborger, wat is het eerste project waarin jullie KiK gaan toepassen?
“Ons eerstvolgende project is een mooie vrijstaande villa in Lent. Onze klant Allure Bouw ontwerpt en bouwt de villa.”

Wat zijn jullie grootste aspiraties op het gebied van kwaliteitsborging?
“Onze grootste ambitie op het gebied van kwaliteitsborging is om bouwkwaliteit op een zo efficiënt mogelijke wijze te realiseren. Zo dragen wij bij aan het succes van onze partners in de bouw-, architectuur- en ontwikkelingssector.”


Servicedesk

De servicedesk helpt jou bij specifieke vragen over het gebruik van de KiK-tool. Je kunt jouw vraag stellen via servicedesk@kik-tool.nl of bellen naar 085-782 29 68 van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 – 17:00 uur.